Naujienos

Pirmosios Lietuvos mokinių etninės kultūros olimpiados rezultatai

2019 m. kovo 30 d. Vilniaus Žvėryno gimnazijoje vyko pirmosios Lietuvos mokinių etninės kultūros olimpiados respublikinis etapas. Po atrankinių etapų finale dalyvavo 29 mokiniai iš visų Lietuvos regionų.
Olimpiados dalyvius pasveikino švietimo, mokslo ir sporto viceministrė Monika Bilotienė, Etninės kultūros globos tarybos pirmininkė Dalia Urbanavičienė, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktorius Algirdas Sakevičius.
 
Mokiniai varžėsi 6–8 ir 9–12 klasių amžiaus grupėse. Pirmoji užduotis – etnokultūros pažinimo testas, antroji – etnokultūrinė kūrybinė raiška. Dalyviai grojo liaudiškais instrumentais, dainavo, šoko, varžėsi skaitovų žanre.
 
Susumavus rezultatus, prizinės vietos pasiskirstė taip: 

6–8 klasė
I vieta
Jorūnė Dimaitė, Mažeikių Pavasario pagrindinė mokykla
Austėja Tarailaitė, Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija
II vieta
Dorotėja Bernotė, VGTU inžinerijos licėjus
Livija Jegorovaitė, Rokiškio Rudolfo Lymano muzikos mokykla
Ugnė Taurelytė, Anykščių Antano Vienuolio progimnazija
III vieta
Kazimieras Eglynas, Palangos Vlado Jurgučio pagrindinė mokykla
Gabrielė Popovaitė, Klaipėdos r. Ketvergių pagrindinė mokykla
Rugilė Sinkevičiūtė, Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija
9–12 klasė
I vieta
Monika Kazabuckaitė, Varėnos r. Merkinės Vinco Krėvės gimnazija
Karolis Parčiauskas, Biržų „Saulės“ gimnazija
II vieta
Ieva Černiauskaitė, Kauno r. Domeikavos gimnazija
Austėja Klimavičiūtė, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija
III vieta
Elėja Vilkauskaitė, Palangos sav. Šventosios pagrindinė mokykla
Tautvydas Šimonis, Panevėžio „Minties“ gimnazija
Danielius Aldakauskas, Prienų „Revuonos“ pagrindinė mokykla

Olimpiadą organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras bendradarbiaudami su Etninės kultūros globos taryba ir Lietuvos etninės kultūros ugdytojų sąjunga. Šių institucijų atstovai kartu su laureatus atlydėjusiais mokytojais renginio metu aptarė etninės kultūros ugdymo padėtį, etninės kultūros ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo problemas mokyklose. Pastebėta, kad etninės kultūros integravimas į kitus dalykus neužtikrina etnokultūrinių žinių perdavimo. Aktualu stiprinti etnokultūrinio ugdymo židinius, užtikrinti sąlygas etnokultūrinio profilio gimnazijų veiklai. Aptarta Olimpiados reikšmė ugdant etinę kultūrą ir jos ateitis. Rengiantis kitų metų Olimpiadai, spalio pradžioje numatyta suorganizuoti seminarą mokytojams.  

Etninės kultūros globos taryba sveikina visus Olimpiados dalyvius ir nuoširdžiai dėkoja jiems padėjusiems mokytojams! Olimpiados tikslas – ugdyti brandžią, visapusiškai išprususią, tautiškai ir pilietiškai susivokusią asmenybę, gebančią puoselėti, saugoti, išreikšti ir perduoti kitiems prigimtines (etnines) ir pasaulio kultūrų vertybes.

EKGT informacija

Daugiau nuotraukų >>>

Finalinė Olimpiados dalyvių daina >>>

X