Etninės kultūros globos taryba

Naujienos

Įvyko Tarybos švietimo ir mokslo darbo grupės posėdis

2020 m. spalio 20 d. nuotoliniu būdu įvyko EKGT Švietimo ir mokslo darbo grupės posėdis. Posėdyje buvo aptarti šie klausimai: pasiūlymai dėl etninės kultūros (toliau – EK) įtraukimo į Kultūros paveldo išsaugojimo ir aktualizavimo politikos 2020–2024 metų veiksmų plano (toliau – Veiksmų planas) projektą; varžytuvių pradinių klasių mokiniams (parengiamojo etapo EK olimpiadai) inicijavimas; III EK olimpiados Vilniaus turo data ir vertinimo komisijos sudarymas; EK įtraukimas į Bendrąsias ugdymo programas.

 

D. Urbanavičienė supažindino su Lietuvos Respublikos kultūros ministro paskelbtu Veiksmų plano projektu, į kurio darbo grupę ji yra įtraukta. Posėdžio metu buvo aptartos tos plano vietos, kur kalbama apie švietimą, specialistų rengimą. Apgailestauta, kad Veiksmų planas rengiamas nesudarant galimybės visoms aukštosioms mokykloms dalyvauti jį rengiant. Nuspręsta paraginti aukštąsias mokyklas, kurios turi galimybių rengti kursus, seminarus ar turi atitinkamas mokymo programas EK specialistams, aktyviau dalyvauti rengiant Veiksmų planą. Reikėtų parengti bendras gaires, kur būtų aišku, kaip aukštosios mokyklos įsitraukia į EK specialistų kvalifikacijos kėlimą (taip pat ir pedagogų). Sumanymą parengti kryptingą kvalifikavimo kėlimo programą nuspręsta siūlyti įtraukti į Veiksmų planą. taip pat nuskambėjo pasiūlymas atskirti programas nuo vertinimo kriterijų, nes tai nepalyginami dalykai.

Nuspręsta į Veiksmų planą įrašyti Vytauto Didžiojo universiteto (toliau – VDU) parengtas mokytojų perkvalifikavimo programas, kurios jau po lapkričio 1 d. bus skelbiamos viešai. Taip pat nuspręsta į Veiksmų planą įtraukti ir Lietuvos mokinių etninės kultūros olimpiadą (nors ji jau rengiama, bet tai būtų pagrindas gauti finansavimą) ir planuojamą rengti parengiamąjį pradinukų etapą. Pradinukai atvažiuodavo į Olimpiadą kaip vyresnių vaikų pagalbininkai. Pradinukų etapas galėtų būti panašios struktūros kaip EK olimpiada, tik kitokio formato: vietoj testo galėtų būti viktorina, o antrą užduotį vaikai galėtų atlikti ir komandomis. Tai būtų kaip paruošiamoji grandis olimpiadai.

Į Veiksmų planą dar buvo nutarta įrašyti Etninės kultūros integravimo į įvairių dalykų bendrojo ugdymo programas tyrimus. Jie padės suvokti situaciją, kai programos bus atnaujintos. Nuspręsta dar įtraukti ir naujo etapo EK plėtros švietimo įstaigose strategijos parengimą. Tam reikėtų peržiūrėti EK plėtros švietimo įstaigose strategiją, kurios pagrindu buvo parengtos pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos.


Buvo aptaras pradinukų varžytuvių, kaip parengiamojo etapo Olimpiadai, inicijavimo klausimas. Nuspręsta pirmiausia parengti pradinukų parengiamojo etapo taisykles (sąlygas); sudaryti darbo grupę iš darbo su pradinukais turinčių patirties specialistų; kreiptis į LMNŠC dėl šio etapo surengimo.

Trečiosios Olimpiados Vilniaus turą nuspręsta rengti nuotoliniu būdu gruodžio 1–2 d. Į vertinimo komisiją nuspręsta kviesti tuos pačius specialistus, kaip ir pernai.

Buvo apsvarstytas svarbus EK įtraukimo į Bendrąsias ugdymo programas klausimas. Šiuo metu vyksta diskusijos ir priimami pasiūlymai bei pastabos puslapyje www.mokykla2030.lt. Taryba turėtų peržiūrėti pirmiausia tuos dalykus, kurie palankiausi EK integravimui – kiek EK yra istorijos, lietuvių k., technologijų, etikos, muzikos, pilietinio ugdymo programose. Kur EK turėtų būti, bet nėra? Pvz., technologijų programoje yra kalbama apie metodus, technikas, bet ne apie tradicinius dribinius, nes turinys – paties mokytojo reikalas. Naujųjų programų tikslas – kad 30 proc. turinio būtų mokytojų žinioje. Taigi grįžtama prie kompetencijų klausimo: kiek iš tikrųjų reikia mokytojų perkvalifikavimo programų, seminarų, mokymų (apie tai buvo kalbėta jau diskusijose per Olimpiadą). Nuskambėjo pasiūlymas LEKUS sudėtyje paieškoti specialistų, kurie galėtų peržiūrėti dalykų programas (būtent lietuvių k., menų (techologijų, muzikos, dailės), socialinių mokslų, geografijos). Nutarta prašyti LEKUS peržiūrėti programų projektus ir kuo skubiau teikti siūlymus.

EKGT informacija

X