- Koncepcijoje pateikta paviršutiniška, tikrovės neatitinkanti ir klaidinanti būklės analizė
- Seimo ekspertinės institucijos nepagrįstai kaltinamos funkcijų dubliavimu neatsižvelgiant į jų veiklos aprėpties skirtingą turinį
- Painiojama Seimo ekspertines institucijas sudarančių narių samprata su valdymo organų samprata
- Remiantis nekokybiškai atlikta būklės analize Koncepcijoje pateikiamos nepagrįstos išvados dėl spręstinų problemų, o nurodyti Koncepcijos įgyvendinimo rezultatai labiau priklauso ne nuo Seimo ekspertinių institucijų pertvarkos, bet nuo Seimo statuto pakeitimo ir kitų sprendimų
- Siūlomas Seimo ekspertinių institucijų pertvarkos modelis pasižymi ryškiais trūkumais ir galimomis neigiamomis pasekmėmis
- Dabartinės augančios geopolitinės įtampos akivaizdoje siūlymas naikinti Seimo ekspertines institucijas, susijusias su valstybės pamatinių konstitucinių ir nacionaliniam saugumui svarbių vertybių išsaugojimu, yra parankus priešiškoms Lietuvai jėgoms
Atsiliepime pabrėžiama, kad siūloma Seimo ekspertinių institucijų pertvarkos koncepcija yra prieštaringa ir ydinga – sudaromas įspūdis, jog Koncepcijoje minimos esminės teisėkūros ir atskirų teisės aktų problemos gali būti išspręstos vien sujungiant atskiras biudžetines įstaigas. Akivaizdu, kad sukūrus naują instituciją – Nacionalinės gerovės agentūrą, būtų sunku užtikrinti tolesnį dabartinėms Seimo ekspertinėms institucijoms priskirtų uždavinių įgyvendinimą, o jie itin reikšmingi siekiant ne tik Tautos savasties ir stiprybės, bet ir valstybės nacionalinio saugumo išsaugojimo.
Su Seimo nariams 2023 m. gruodžio 4 d. pateiktu Seimui atskaitingų institucijų atsiliepimu galima susipažinti čia >>>
Minėtų ekspertinių institucijų informacija
Nuotraukoje – dzūkiška lovatiesė iš Lietuvos etnografijos muziejaus fondų